På besøg i Hanoi´s gamle bydel... Blev straks overfaldet af et par banasælgere...

Byport til den gamle bydel i Hanoi. Trafikken er et kaos, men på forunderlig vis forstår alle alligevel at tage hensyn til hinanden!

Lenin Park i Hanoi. Alle steder blev der smukt pyntet op til det kinesiske nytår.... Små appelsintræer var det mest brugte.

Del af en B-52 bombeflyver skudt ned i Hanoi under krigen. Ligger nu som "minde" i en lille sø midt i byen. Bemærk husene. Skat betales af facadens bredde, - derfor er de meget smalle, - men går istedet utroligt langt bagud fra gadeplan!

Halongbugten: Kig fra vores "kahyt". SKØN tur på gammel junke, - med excellent forplejning!

Vi var inde og se kalkstenshuler, - og dette er udsigten ned på bugten hvor også vores skib ligger. Halongbugten består af 3000 kalstensformationer og det ER utrolig smukt!

Aftenstemning i Halong-bugten.... Man følte sig hensat til andre tider ;-)

Vi havde lejet kajak, - hvilket vi IKKE fortrød. SKØNT at kunne sejle rundt mellem disse smukke "toppe"...

Ja, da vi jo holder meget af mad, så må vi også lige drage opmærksomheden hen på pyntningen af vores menu.... Bemærk disse 2 flotte svaner lavet af ganske alm. tomater.... MUMS!

Alle templer og pagoder er udsmykket SÅ flot. Faktisk er det små mosaikker som pryder de fleste værker, - noget der må have taget tid at lave!

Udsigten fra indgangspartiet af den gamle kongeby i Hue... SMUKT!

Marmor-bjergene ved Da Nang.

Marked i Hoi An

Fiskeri i floden. Tog en bådtur ud af floden ved Hoi An....

På lokal restaurant syd for Nha Trang. Peter, Wu (vores eng.-talende tur-guide ;-) Carsten og en af hans venner samt Luong, vores chauffør. Her spiste vi de største rejer vi nogensinde har set... Lækkert!

Vi lejede en speedbåd en hel dag. Så lagde vi til hos et "fiske-opdræt" - og så disse kæmpe haj-lignende fisk. De skulle dog ikke være farlige!

Disse hummere købte vi også på "fiske-farmen" - sikken en frokost!

Lidt solbadning blev det også til - Hmmmmm... ;-)

Efter en dag på vandet i speedbåd blev vi sat af ved "Vineland" forlystelsespark, og så tog vi svævebanen hjem da det var blevet mørkt...

Havnen i Nha Trang...

Carsten, Wu og Luong overraskede mig om aftenen på min føs´dag med en fin dekoration samt en KÆMPE lagkage... MUMS!

Peter kunne (næsten) være i Cu Chi tunnels... Han var dog lidt for lang!

Posthuset i Saigon. SMUK gammel bygning!

Smuk rastplads på vej til My Tho

Mekong-deltaet

Elefant Ear Fish... Frokosten i Mekong-deltaet

PUHA... Dyrlæge måtte lige lade som om at hun er vild med alle slags dyr... HJÆLP!

Og klimaet er til smukke blomster, - og vietnamesene forstår virkelig at pynte op og gøre ting smukke....

På vej hjem fra flydende marked i Can Tho... Og vores sidste billede fra Vietnam... Vi er ret enige om, at vi gerne vil tilbage en dag!

Vi tog fra Danmark d. 29. jan og landede igen d. 17. feb. Vi startede med 3 dage i Hanoi i nord-Vietnam, derefter et døgn på den smukke Halong-bugt. Så fløj vi til Hue i midt-Vietnam og havde 2 overnatninger. Derfra tog vi toget til Da Nang, hvor vi blev hentet af vores "guide" - Peters fætter Carsten. Så blev der fejret kinesisk nytår i Hoi An i 3 dage ;-)
Saigon med fly var næste stop, og så tog vi på rundtur med bil og chauffør: Første stop var Nha Trang, derefter til Da Lat og så tilbage til Saigon via Bao Loc.
Byrundtur i Saigon samt en tur til Mekong-deltaet med overnatning i Can Tho blev turens afslutning.... En ENORM oplevelse, da Carsten var årsag til, at vi blev inviteret hjem til mange vietnamesere, og dermed ikke bare så landet, men også vietnamesernes daglig-liv, deres skikke, dejlige humor og utrolige venlighed.... Vietnam kan klart anbefales!!

Hej!
Prøv at lave din egen hjemmeside ligesom mig! Det er nemt, og du kan prøve det gratis